גמלת ילד נכה מביטוח לאומי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


כאשר ילד סובל מבעיה רפואית כרונית הוריו זכאים לקבל גמלת ילד נכה. גמלה זו היא גמלה חודשית אשר ניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי ומטרתה לסייע להורים שמגדלים ילדים עם סוגים שונים של הפרעות, מחלות ומצבים רפואיים.

הטיפול בילד נכה או ילד בעל אחוזי נכות הוא טיפול אינטנסיבי אשר דורש פעמים רבות משאבים רבים. מדובר גם על משאבים כספיים וגם על משאבים שונים אשר קשורים לנכותו של הילד או למחלתו. פעמים רבות אנו רואים כי הורים זקוקים להשגחה בכל שעות היממה ולעזרה בגן הילדים או בבית הספר וכדי לעשות זאת הם זקוקים למשאבים כספיים רבים או שהם עוזבים את מקום עבודתם ומאבדים בשל כך את היכולת להתפרנס בכבוד.

אילו ילדים זכאים לקבל גמלת ילד נכה ?

הזכאות לקבל גמלה לילד נכה מותנית במצב רפואי מסוים. אין מדובר במצב רפואי אחד אלא על מצבים רבים ובניהם בעיות רפואיות קבועות מלידה כגון לקות שמיעה, שיתוק מוחין, תסמונת דאון ובעיות אשר קשורות במערכת העצבים המרכזית. בעיות אשר מתגלות לאורך השנים כגון פיגור, בעיות נפשיות, בעיות אורטופדיות, הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות ובעיות רפואיות זמניות כגון ניתוחים ופציעות שונות, עקמת, טיפולים כימותרפיים ואיחורים התפתחותיים.

הגדרות הביטוח הלאומי לילד אשר זכאי לגמלת ילד נכה הם : ילד אשר זקוק לטיפול רפואי מיוחד מגיל 91 ימים ועד 18 שנים. רופא של הביטוח הלאומי הוא זה שיקבע האם הילד זקוק לטיפול רפואי מיוחד או לא וזאת לאחר בדיקה מעמיקה.

זכאים נוספים הם ילדי אשר זקוקים לעירוי דם או תכשירים נוגדי זיהומים, ילדים שמקבלים טיפול אימונוסופרטיבי לאחר השתלת איבר, ילדים אשר מקבלים טיפול בקרינה מניינת, ילדים שזקוקים להזנה תוך ורידית, ילדים עם דחף בלתי נשלט לאכילה, ילדים שזקוקים לפיזיותרפיה יומית, ילדים שמאושפזים במוסד רפואי, ילדים שזקוקים לטיפול אנטיביוטי יום יומי, ילדים אשר זקוקים להחלפת תחבושת כמה פעמים ביום, ילדים שזקוקים לבדיקות דם תכופות במיוחד, ילדים ששני גפיים לפחות לא מתפקדות אצלם ועוד.

מה חשוב לדעת על גמלה ילד נכה ?

בניגוד לגמלת נכות הניתנת לאדם בעל אחוזי נכות, גמלת ילד נכה היא גמלה אשר ניתנת להורים כאשר ילדם סובל מבעיות בריאותיות שונות. עם זאת, במצבים רבים אנו יכולים לראות כי ילדים מסוימים אינם מוכרים כילדים אשר זכאים לגמלה זו וזאת כאשר הם אכן זכאים לה. הזכויות הרפואיות של הילד הנכה הן רבות וכדי להבטיח שההורים אכן יקבלו את העזרה הכספית שמגיעה להם בעת הטיפול בילד, עליהם להיעזר באנשי מקצוע בתחום אשר יבטיחו כי כל מה שמגיע להם על פי חוק אכן יגיע אליהם.

כיצד מגישים בקשה לקבלת גמלה לילד נכה ?

יש להגיש את הבקשה לקבלת גמלה לילד נכה לסניף הביטוח הלאומי הסמוך לביתכם. האישורים אותם אתם מגישים צריכים להיות עדכניים ורלוונטיים למקרה. יש להביא תעודות רפואיות וסיכומים אשר כוללים את מועד תחילת המחלה או ואת הטיפולים השונים אותם אתם מבצעים. יש להביא אישור מהגן או בית הספר ואישור על טיפולים התפתחותיים.

לאחר מכן תזומנו לבדיקה בסניף הביטוח הלאומי, בדיקה זו היא בדיקה על ידי רופא ובפעמים מסוימות הרופא יחליט גם על ביקור אחות או פיזיותרפיסט או כל בעל מקצוע אחר אשר נראה לו רלוונטי למקרה. אם מצבו של הילד לא אושר יש בידכם האפשרות לערער על החלטה זו ובמקרים בהם מצבו של הילד החמיר ניתן לבקש דיון מחודש וזאת לאחר שיוגש אישור רפואי של אותה החמרה.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי