עובד זר סיעודי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


הזכות לקבלת עובד זר סיעודי תלויה במבחנים שעורך ביטוח לאומי ובתנאי הזכאות הנקבעים שם, במסגרת תביעות האנשים לקבלת הקצבאות. הזכויות לקבלת עובד זר סיעודי אינן ניתנות לקשישים הנמצאים בבתי אבות, במרכזי שיקום, במוסדות סיעודיים או בבתי חולים, אלא רק לקשישים המתגוררים בביתם, פרט לשלושה מקרים:

  1. קשיש השוהה בבית אבות או בדיור מוגן, יהיה זכאי לקבלת עובד זר סיעודי, אם לא ניתנים במקום שירותי סיעוד.
  2. במידה והקשיש עונה על תנאי הזכאות לקבלת עובד זר סיעודי והוא נמצא באשפוז יום, העובד הזר הסיעודי יתלווה אליו.

אילו אנשים זכאים לקבלת עובד זר לסיעוד?

אדם שעונה על הקריטריונים של קבלת גמלת נכות מביטוח לאומי, עונה גם על הקריטריונים לקבלת עובד זר סיעודי. אלה הם אנשים קשישים, נכים או תשושי נפש הנזקקים לסיוע צמוד בתוך הבית ומחוצה לו, כדי שימשיכו לחיות את חייהם, עד כמה שניתן, במסגרת הקהילה, וכדי שיוכלו להימנע מכניסה למוסד סיעודי, לבית אבות וכדומה. במידה ושני בני זוג הסיעודיים גרים ביחד  וכל אחד מהם בעל זכויות לקבלת עובד זר לסיעוד, שניהם יחד זכאים להיתר העסקת עובד זר- כל אחד מהם יוכל להעסיק עובד זר לסיעוד.

התנאים לזכויות קבלת עובד זר סיעודי

  1. האנשים הסיעודיים חייבים להגיע לפחות לגיל הפנסיה (נשים- 64 שנים, גברים- 67 שנים).
  2. האנשים הסיעודיים חייבים לעמוד ב"מבחן התלות" של ביטוח לאומי (מבחן ה- A.D.L).   אחות מטעם ביטוח לאומי מגיעה לבית האדם הסיעודי ועורכת לו מבחנים תפקודיים, שיעידו על מידת המסוגלות שלו לתפקד באופן עצמאי ועל מידת התלות שלו בזולת לצורך ביצוע הפעולות היומיומיות. על האדם הסיעודי לצבור מספר מסוים של נקודות בשביל לעבור את המבחן ולהיחשב כחולה סיעודי הזקוק למטפל זר לסיעוד. התוצאות של המבחן נמסרות מהביטוח הלאומי ליחדת הסמך. במקרים שבהם לאדם הסיעודי יש הכנסות גבוהות והוא לא עבר את מבחן התלות, הוא יוכל לפנות למשרד התמ"ת בכדי שיוכל לבצע דרכו את המבחן, במסגרת של טיפול בבקשה לקבלת היתר לעובדים זרים. לצורך זה עליו לשלם אגרת בקשה. גם במבחן זה עליו לצבור מספר נקודות מסוים, בכדי לעבור ולקבל את הזכאות.

במקרה וגם במבחן זה האדם הסיעודי לא עמד, הוא יוכל לבקש להיבדק בוועדה רפואית שתמליץ על זכויות לקבלת עובד זר סיעודי ליחידת הסמך. במקרה זה, עליו להציג לוועדה מסמכים רפואיים, חוות דעת סוציאליות וכל מידע אחר שיעיד על מצבו.

כיצד ניתן לקבל עזרה במימון משכורתו החודשית של העובד הזר?

  • במקרה שבו האדם הסיעודי מקבל גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי מתוקף חוק סיעוד, הוא זכאי להמיר בכסף את מספר שעות העזרה הסיעודית שאותן הוא זכאי לקבל. סכום כסף זה יהווה את תשלום משכורת העובד הזר בחלקה.
  • במקרה בו האדם הסיעודי מבוטח בתכנית ביטוח סיעודי כלשהי, הן בביטוח של קופות החולים והן בביטוח פרטי, זכותו לקבל סכום חודשי לפי תנאי הפוליסה אשר נקבעו מראש.
  • במידה והאדם הסיעודי הוא ניצול שואה, זכותו לפנות לאחת מהקרנות השונות לניצולי/ נפגעי שואה, ולבקש עזרה כלשהי במימון שכרו של המטפל הזר הסיעודי.
  • במקרה בו האדם הסיעודי מוגדר כנכה צה"ל או שהוא זכאי להטבות ממשרד הביטחון, זכותו לקבל עזרה במימון משכורתו של העובד הזר בהתאם להסדרים הקבועים באותם המקומות.
  • עמותות וקרנות שונות פועלות בצורה פרטית ומסייעות במימון שכר העובד לאנשים הסיעודיים חסרי היכולת הכלכלית, תוך התייחסות לארצות המוצא ולאזורי הדיור בארץ.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי